tisdag 22 mars 2011

u gottaa lööv tjuvlyssnat.

Skåneexpressen mot Malmö, på Resecentrum i Kristianstad
En äldre dam ~75 sätter sig längst fram i bussen.

Busschauffören: Knäpp nu bältet innan jag kör.
Damen: Är det verkligen nödvändigt?

Busschauffören: Är det nödvändigt att du åker ut genom fönsterrutan om vi krockar och du bryter nacken?

Damen: Det gör inte så mycket, jag är så gammal.

Busschauffören: Det kanske gör något för de som får mata dig med sugrör efteråt! Knäpp bältet!

Damen blir tyst och sätter på sig säkerhetsbältet.


Buss utanför Sundsvall
En pojke ~11 kliver på bussen vid en skola. Han har med sig en hockeyklubba ombord. Busschauffören ~45 vill skämta lite.
Busschauffören: Får man låna klubban?
Pojken: Nej, vem vet vad en sådan som du vill använda den till.


På tunnelbanans gröna linje
01.30 lördag natt. Ett gäng överförfriskade killar ∼22 kliver på tunnelbanan under skrik och skrän. Efter en liten stund hojtar den ena killen till den mest berusade killen.
Kille 1: Öh! Marcus! Om en brud kommer fram till dig på krogen och frågar om du ska hänga med henne på toaletten och du svarar "nej, jag är inte pissnödig" är man inte dum i huvudet då?
Kille 2: Men lägg av då! Det är fan inge roligt längre!


Knutpunkten,Helsingborg
Det är natt och en full kille ~20 sitter på en bänk. En berusad tjej ~18 år går vacklandes fram till honom.
Tjejen: Har du snus ?
Killen: Nej, men jag har kebab!
Killen öppnar jackan och tar ut en kebab, öppnar den och börjar äta.


På bussen, Jönköping
Två slitna berusade män kliver in på bussen och slår sig ner längst bak. Efter en stund ansluter sig en tredje man till gruppen.
Man 1: Nu ska vi av!
Man 2: Ring på klockan Janne!
Man 1: Du får fan ringa på klockan, jag gjorde det förra gången.
Man 1 ringer på klockan.
Man 3: Ringaren i Notre dame! Janne, du ser fan ut som ringaren i Notre dame när du ringer på klockan.


Fyrktorget, Göteborg
En alkoholiserad man sträcker fram en oöppnad ölflaska mot två yngre män som går förbi.
Mannen: Snälla, kan någon öppna den här? För jag har inga tänder.

Buss 403, Surte
Bussen är nästan tom, längst bak sitter en manlig alkis och pratar högt i mobilen.
Alkisen: Jaså han svimma? Men du rädda' han?
Tystnad.
Alkisen: Ah men Conny, du är en riktig hjälte! Du finns där när man behöver dig, du ställer alltid upp! Du vet att jag finns där för dig med.
Tystnad.
Alkisen: Men du, kan du hjälpa mig med två öl ikväll? Jag har inga bra nerver.
Tystnad.
Alkisen (glatt): Men kanoners Conny! Du har ta mig fan räddat livet på två personer idag.
Vet du va du är Conny? Du är en hjälte, en riktig HERO!


Trottoar i Solna
Ett fyllo ~50 går med en systemetpåse i handen och verkar plötsligt komma på att det är varmt i solen och ska därför ta av sig t-shirten. Han börjar slita upp den ovanför huvudet, fortfarande med påsen i handen, men misslyckas. Han böjer sig framåt för att försöka få av tröjan på det sättet. Till slut får han av sig tröjan och rätar snabbt ut kroppen.
Fyllot (tittar vimmelkantigt omkring sig): Det är ju som att vara en astronaut. Man vet inte vad som är upp eller ner.

Inga kommentarer: