fredag 4 mars 2011

Hade lite tråkigt påväg hem från bussen så jag tänkte visa er hur jag har det när jag går från bussen!!!

 Allt börjar med en livsfarlig backe som mest var farlig i vintras då det var is!
 Sen kommer man till det första övergångsstället som under kvällstid är helt okej att korsa men under rusningstrafiken är det svårt att ta sig över.
 Efter det första övergångsstället så ser man statoil..man kan fundera om man vill ha nått göttigt medans man går mot det andra.
 Ja här är det värsta, ett tvåfiligt övergångsställe. DET är inte bara svårt att korsa under rusningstrafiken, det är närmare omöjligt. För om en av bilarna stannar så gör bilen i den andra filen inte det....livsfarligt.
 När man kommit såhär långt så är allt nästan lugnt. En ny väg, nya möjligheter.
 På den vägen ligger en död fågel som legat där hur länge som helst och jag undrar varför ingen tagit bort den men sen kommer jag på att jag gör ju inte det heller så...
 Här ligger även en fullt fungerande julgran!
 Men nu går vi mot mörkare tider...ser ni vad som väntar? nä ni kan inte förstår..........det ÄR livsfarligt.
 Universums värsta tunnel....den är lång...mörk....smutsig...jävligt äcklig och DET LIGGER BLOD I BÖRJAN DET ÄR UPPLAGT FÖR LIVSFARLIGA SAKER!!!

 När du kommit till "kings living in flatås" ..............
 Vet du att du har kommit halvvägs....det är dock fortfarande LIVSFARLIGT! Du är nu i det läget att du kanske inte kommer hinna springa ut ur tunneln om någon LIVSFARLIG smugit upp bakom dig!
 SEN....kommer du hit!! OCH då är du framme...friheten är nära!
 Och du springer lite sista biten bara för att det känns så bra! Bilden blir t.o.m suddig för att allt känns så bra!!
OCH slutligen är du hemma! GÖTTANS jag klarade mig en gång till!

1 kommentar:

Din fromma moder sa...

Nä, nu får du skippa tunneln! Jag blir skitarädd när jag ser den. Åk lite längre och gå tillbaka eller nåt´